Skip to main content

Anggur Muscadine dan Polyganum Cuspidatum Alternatif kepada Rawatan Masalah Kesihatan Anda

Assalamualaikum..

KakNa perhatikan sebenarnya tiada siapapun yang suka makan ubat hospital. Bila makan ubat hospital tu rasa macam down je rasa macam dah sampai masa ajal dah dekat. Dan sebenarnya ramai yang mahu mendapatkan perubatan alternatif, better than makan ubat setiap hari. Tetapi, tidak semua penyakit boleh sembuh hanya dengan makan supplement..ada certain kes, perlu juga ambil ubat hospital dan supplement sebagai usaha tambahan bagi membantu memulihkan diri.

Untuk kita yang masih sihat, jangan pula berasa tidak perlu amalkan makanan tambahan, kerana kita tidak tahu diet seharian kita cukup atau tidak. KakNa nak cadangkan pengambilan resveratrol sebagai makanan tambahan samada sebagai alternatif untuk perubatan anda atau sebagai makanan kesihatan yang wajib ada at least sebotol di rumah. Kenapa? jom baca ni...

Mesti ramai yang sudah kenal dengan Anggur Muscadine dan Polyganum Cuspidatum yang tinggi kandungan Resveratrol nya. Resveratrol itu apa bendanya? Almaklumlah..kita yang bukan orang sains ni kan memang susah nak faham bahsa saintis. Jadi mudahnya, RESVERATROL ADALAH GABUNGAN POLIPHENOL yang terdapat pada tumbuhan. Ia terhasil pada tumbuhan disebabkan oleh reaksi tumbuhan terhadap patogen atau penyakit yang dihidapi oleh tumbuhan tersebut. Ringkasan mudahnya ia macam perisai dan tentera yang menjalankan tugas memusnahkan bendasing/musuh pada tumbuhan tersebut.

Resveratrol ni best sangat khasiatnya...
1. Meningkatkan kelangsungan hidup sel dalam dos yang rendah.
2. Jika diambil dalam dos yang tinggi ia biasanya untuk membantu melawan kanser.
3. Melindungi jantung dan kardiovaskular.
4. Mencegah penyakit yang berkaitan umur seperti diabetes, inflamasi dan neurodegeneratif.
5. Membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol,merendahkan tekanan darah, meningkatkan prestasi atleit dan membantu mengurangkan berat badan.

Jadi Buahan yang tinggi kandungan Resveratrol ini adalah Anggur Muscadine, Polyganum Cuspidatum, Purple Carrots dan ElderBerry.

Anggur Muscadine

The only one Anggur yang mengandungi lebih satu kromosom.
Mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi.
Phyto-Nutrient yang tidak dijumpai dalam anggur jenis lain.
Mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser.
Antivirus dan Antibakteria.



PolyGanum Cuspidatum


Dikenali sebagai Knotweed Jepun.
Banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah.
Ia merupakan sumber Komersial Resveratrol.
Digunakan untuk merumuskan supplement anti-penuaan seperti resveratrol dan banyak jenis perubatan cina.



ElderBerry

Kaya dengan antioxidant, Vitamin A, B dan C serta nutrient seperti karotenoid, Asid Amino, rutin dan tannin.
Mampu memberi perlindungan kepada penyakit kardiovaskular dan serangan jantung.
Mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.
Menguatkan sistem imun melawan jangkitan virus.
Merendahkan tahap kolestrol dan mengahalang oksidasi kolestrol LDL.
Sangat kaya dengan sebatian yang dikenali sebagai antosianin yang memberi kesan anti radang.
Keberkesanannya dalam mengubati simptom flu especially influenza B.

elderberry muscadine..we are


Purple Carrots

Sumber terbaik Vitamin A.
Mengandungi Phytokimia termasuk caretonoids, phenolics, polyacetylene,isocoumarins dan sesquiterpenes (tergeliat lidah jawa kakna nak menyebutnya).
Mengandungi antosianin yang iaitu antioksida yang mustajab (antiradang, antimikrobial dan anticarcinogen).
Mengandungi Asid Klorogenik yang memang banyak terdapat di semua jenis carrot dan bertanggungjawab dalam mengurangkan diabetes.

alternatif rawatan darah tinggi


Empat sumber tumbuhan di atas tadi bila digabungkan akan menghasilkan kesan yang lebih baik dan mengagumkan. Hasil gabungan ini dapat menghasilkan 4 MEKANISME .

1. Memperbaiki kerosakan DNA.
Dalam sehari sahaja ..setiap sel dalam tubuh kita akan diserang hampir sejuta serangan yang boleh merosakkan DNA. Serangan ini akan menyebabkan pengkalan data genetik menghasilkan satu typo, typo ini akan di duplicate sehingga mengganggu kerja asal sel. Oleh itu gabungan ramuan ini mampu melindungi dan memperbaiki sellular DNA.

2. Pengawalan Genetik
Didalam satu penemuan utama kajian klinikal yang dibuat terhadap gabungan 4 jenis tumbuhan tadi menunjukkan ramuan ini mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap sellular. Maksudnya lebih kurang macam ni..hasil kajian yang dilakukan...para saintis telah menemui satu point/suis yang mellambatkan penuaan.

3. Menggalakkan Pembentukan Baru Mitokondria Untuk Meningkatkan Tenaga Sel
Dalam sel kita ada Mitokondria. Mitokondria ni macam generator sel la..dia akan menurunkan kecekapan mitokondria sekaligus fungsi dan tenaga sel akan merudum. Oleh itu 4 ramuan ni tadi akan meningkatkan tenaga sel tersebut.

4. Penimbunan Protein Age
AGE maknanya, Advanced Glycation end Products. Protein AGE ini mampu merosakkan tahap sellular yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur.

Empat bahan tadi memang sukar diperolehi. Tapi ia ada didalam sebotol VIVIX.
Selain dari 4 Mekanisme tadi...Vivix juga memberi kebaikan seperti berikut ;-

Melindungi dan Pembaikan Selular DNA
Perlindungan Antioksidan
Melambatkan pembentukan protein AGE
Peningatan Tenaga Sellular
Meningkatkan Kekebalan
Menggalakkan Biogenesis Mitokondria
Menyokong Kesihatan Kardiovaskular
Menyokong Kesihatan Jantung
Impak Positif Pengawal Selia Genetik
Menyokong Kesihatan Sendi, Otak dan Jantung
Promotes GoodHealth And Well Being


supplement semulajadi

Vivix bukan sebarangan produk. Vivix mempunyai Landmark Study. Dan ia adalah patent supplement. Maknanya syarikat supplement lain tidak boleh ciplak semula Vivix ni. Cuba dulu baru tahu. Jika dengar aje kawan-kawan bercerita tentang Bestnyaaa Vivix..ia tak sempurna..kena feel dan rasa..barulah boleh bercerita bagaimana rasanya. Jujurnya Vivix ni manis-manis kelat..ada masam sikit. Tapi memang sedap dibuat air dalam secawan. Nak lagi letakkan ais...whoaaaaa...telan air liur kakna tau.

Esok kakna sambung...jika mahu mencuba boleh direct whatsapp kakna ya. Nombor seperti di bawah. KakNa COD barang hanya di sekitar Pontian, Kulai dan Rengit. Luar dari kawasan itu KaNa akan pos. 

KakNa

0173567078

freshlycarnation@gmail.com

Selalulah jenguk FB Page dan Instagram KakNa

terima kasih daun keladi...datang lagiii



Comments

Popular posts from this blog

Alternatif Resveratrol Membantu Menyelesaikam Masalah Kesihatan

Assalamualaikum...lambat pula bersiaran hari ini. Task penuh hari ni jadi terpaksa schedule entry ni last...supaya dapat menulis dengan hati. Hari ni KakNa nak share la sikit beberapa testimoni yang KakNa rasa menggetarkan hati. Jom kita view satu persatu, mungkin bukan berkaitan kita tapi mungkin orang-orang terdekat. Dan yang paaaalinnnggg sangat terkesan di hati..adalah testimoni ini..tentang luka kencing manis yang lama tidak sembuh sehingga berlubang dan di tahap 3, kini pulih dengan amalkan Vivix tanpa meninggalkan ubat hospital. Jom baca kisah Mak Cik Hamidah, minum Penawar Kencing Manis Vivix selama sebulan dan paras gula kembali normal ke 3.9 dan luka sudah sembuh dari tahap 4 ke tahap 1 https://preggymama.com/2016/11/04/luka-tahap-3-kencing-manis-mula-pulih-selepas-sebulan-amalkan-tonik-kesihatan-vivix/ Selagi bernafas, jangan mudah berputus asa. Mencari alternatif dan menjaga kesihatan itu perlu di zaman ini. Jika anda sedang diuji dengan penyakit, dapatkan saranan doktor

Aktiviti Surirumah Yang Bergaji Berimpian Menambah Pendapatan Dan Berkongsi Rezeki

Assalamualaikum...Ya Allah semoga keletihanku hari ini berbaloi untuk kebaikan keluargaku dan bermanfaat untuk insan lain. Menjalani kehidupan Surirumah tapi Berkerjaya ni..bukan semudah yang dilihat. Ada pengorbanan yang berlaku demi membantu suami dan memberi yang terbaik untuk masa depan anak-anak. Ya..kita tidak perlu sediakan harta untuk anak-anak..biar mereka cari sendiri. Tetapi...bukankah anak ini amanah? Kena berikan yang terbaik buat mereka. Jika mampu sediakanlah apa yang perlu, masa akan datang cabaran lebih menggunung untuk anak-anak. Ok bukan nak cerita bab itu, tapi nak cerita tentang kerja gila KakNa seminggu dua ni. Macam korang tahu, KakNa buat macam-macam..nampak macam keliru..mana satu KakNa ni fokus. Business KakNa is about Passion. So, KakNa kaitkan dua passion KakNa jadi Business. Lasagna...donat..is hobby KakNa untuk sama-sama membantu sahabat-sahabat KakNa berniaga...KakNa tolong semampu yang boleh. Dua tiga minggu ni berulang alik ke Shaklee JB. Ada sesuatu